Ogłoszenie Zarządu Powiatu w Parczewie w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zleconego zadania z zakresu administracji rządowej w zakresie powierzenia prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w roku 2017
6 października 2016
I. RODZAJ ZADANIA
Prowadzenie w roku 2017 przez organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu parczewskiego w zakresie określonym w art.3 ust.1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1255).
II. FINANSOWANIE
Dotacja z budżetu państwa w wysokości ustalonej przez Ministra Sprawiedliwości w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw budżetu. Kwota dotacji ustalona dla powiatu parczewskiego na rok 2017 wynosi 60 725,88 zł. Dotacja przekazywana będzie na warunkach określonych w umowie.
III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
- Dotacja na realizację zadania przyznana zostanie na podstawie przepisów:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.).
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1255)
2. Warunkiem przyznania organizacji pozarządowej dotacji będzie zawarcie umowy na powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).
IV. TERMINY, MIEJSCE I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA.
1. Termin realizacji zadania: od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2017 r.
2. Miejsce realizacji zadania: udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej odbywać się będzie przez 5 dni w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie we wskazanych lokalach gminnych na terenie powiatu parczewskiego, zgodnie z następującym harmonogramem:
Lokalizacja i harmonogram pracy Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
Adres punktu świadczenia pomocy prawnej |
Dzień tygodnia |
Miesiąc |
Godziny |
Urząd Gminy Milanów ul. Kościelna 11a 21-210 Milanów |
Poniedziałek |
I, III, V, VII, IX, XI |
8.00 – 12.00 |
II, IV, VI, VIII, X, XII |
9.00-13.00 |
||
Gminna Biblioteka Publiczna ul. Tokarskiej 2/3 21-205 Jabłoń |
Wtorek |
I, III, V, VII, IX, XI |
13.00-17.00 |
II, IV, VI, VIII, X, XII |
11.30 – 15.30 |
||
Urząd Gminy Sosnowica ul. Spokojna 10 21-230 Sosnowica |
Środa |
I, III, V, VII, IX, XI |
8.00 – 12.00 |
II, IV, VI. VIII, X, XII |
11.30 – 15.30 |
||
Urząd Gminy Podedwórze Podedwórze 44 21-222 Podedwórze |
Czwartek |
I-XII |
8.00 – 12.00 |
Urząd Gminy Siemień ul. Stawowa 1b 21-220 Siemień |
Piątek |
I, III, V, VII, IX, XI |
11.30 – 15.30 |
II, IV, VI, VIII, X, XII |
8.00 – 12.00 |
3. Warunki realizacji zadania: nieodpłatnej pomocy prawnej udziela organizacja pozarządowa na zasadach określonych w art. 5 ust. 2, art. 7 oraz art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej.
4. Prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej winno być realizowane z należytą starannością zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.
V. WARUNKI I TERMINY SKŁADANIA OFERT
1. Oferty na realizację zadania należy sporządzić na druku określonym w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań ( Dz. U. z 2016 r. poz. 1300);
2. Oferta winna być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji, w sposób zgodny ze statutem tej organizacji lub innym dokumentem określającym sposób reprezentacji.
3. Oferty na realizację zadania należy składać w terminie do dnia 28 października 2016 r. do godziny 15.30, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Parczewie ul. Warszawska 24 (Biuro Obsługi Klienta pokój nr 28 parter) w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy umieścić nazwę organizacji pozarządowej oraz napis o treści „ Oferta na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w roku 2017”. W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem poczty decyduje data jej wpływu do Starostwa Powiatowego w Parczewie, a nie data stempla pocztowego na dowodzie nadania przesyłki z ofertą.
4. Do złożonej oferty należy dołączyć oryginały następujących dokumentów, a w przypadku składania kopii, potwierdzona za zgodność z oryginałem każda strona dokumentu przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu:
a) odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru lub ewidencji zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym potwierdzający umocowanie osób go reprezentujących;
b) w przypadku gdy organizacja nie podlega wpisowi w KRS statut organizacji lub inny dokument określający cele i zadania organizacji, władze organizacji i sposób reprezentacji organizacji na zewnątrz,
c) dokumenty potwierdzające spełnienie warunku posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w wykonywaniu zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych (nie będzie honorowane oświadczenie o spełnieniu wymogu złożone przez organizację ubiegającej się o powierzenie zadania );
d) zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatami, radcami prawnymi, doradcami podatkowymi lub innymi osobami posiadającymi kwalifikacje o których mowa w art. 11 ust.3 pkt. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1255),
e) oświadczenie o zobowiązaniu się do zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniu ( wg załącznika nr 1 do niniejszego ogłoszenia ),
f) oświadczenie o zobowiązaniu się do zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów (wg załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia),
g) oświadczenie o braku przesłanek wykluczających możliwość ubiegania się o powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej ( wg załącznika nr 3 do niniejszego ogłoszenia ).
5. Oferty złożone po terminie, przesłane faxem lub pocztą elektroniczną, złożone na niewłaściwych formularzach, niekompletne, nieczytelne lub podpisane przez osoby nieuprawnione nie będą rozpatrywane z przyczyn formalnych.
6. Po złożeniu oferty nie przewiduje się możliwości jej uzupełnienia o brakujące dokumenty lub wnoszenia poprawek i uzupełnień do złożonych dokumentów.
7. Złożenie oferty na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizacje zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu konkursowym.
VI. TRYB, KRYTERIA ORAZ TERMIN WYBORU OFERTY
1. Powiat Parczewski powierzy realizację zadania podmiotowi wyłonionemu w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego konkursu. Konkurs rozstrzyga Zarząd Powiatu w Parczewie. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi najpóźniej w terminie do dnia 16 listopada 2016 r.
2. Komisja Konkursowa, której skład zostanie określony uchwałą Zarządu Powiatu w Parczewie dokona oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert. Przy ocenie merytorycznej stosować będzie następujące kryteria:.
a) zawartość merytoryczną oferty (stopień, w jakim oferta odpowiada warunkom realizacji zadania)- ocena 0- 10 pkt;
b) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej; – ocena 0- 10 pkt ;
c) dotychczasowe doświadczenie organizacji w realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu ( ponad okres 2-lat) - ocena 0-5 pkt;
c) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje wytypowanych osób (posiadanie odpowiedniego potencjału ludzkiego, ekonomicznego i rzeczowego)- ocena 0-10 pkt;
d) ocena dotychczasowej współpracy z administracją publiczną, rzetelne oraz terminowe wykonywanie i rozliczanie zadań zleconych w ubiegłych latach – ocena 0- 3 pkt.;
4. Decyzję o wyborze oferty podejmie Zarząd Powiatu w Parczewie, w formie uchwały po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej. Do uchwały Zarządu Powiatu w Parczewie w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwoławczego.
5. O wyborze oferty, organizacja pozarządowa, której ofertę wybrano zostanie powiadomiona pisemnie, e –mailem lub telefonicznie.
6. Informację o wynikach konkursu wraz z listą organizacji biorących udział w konkursie zostanie opublikowana na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Parczewie oraz zamieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Parczewie przy ulicy Warszawskiej 24.
7. Oferty wraz z dołączoną dokumentacją nie będą po zakończeniu konkursu zwracane oferentom.
VII. ZAWARCIE UMOWY.
1. Podstawą do zawarcia umowy z organizacją pozarządową na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w roku 2017 będzie uchwała Zarządu Powiatu w Parczewie w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji. Umowa określi szczegółowe warunki prowadzenia zadania oraz sposób finansowania i rozliczenia się z przyznanej dotacji.
2. Organizacja pozarządowa, której ofertę wybrano zobowiązana będzie przed podpisaniem umowy do:
a) przedstawienia kserokopii umowy z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust.3 pkt. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej, w przypadkach gdy do złożonej oferty została załączona promesa jej zawarcia. Kserokopie należy dostarczyć wraz z oryginałem celem jej uwierzytelnienia,
b) oświadczenie o zgodności złożonych odpisów z Krajowego Rejestru Sądowego lub innych rejestrów i ewidencji o ich zgodności ze stanem faktycznym i prawnym w dniu podpisania umowy.
3.Organizacja ma obowiązek złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji według wzoru określonego rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300).
VIII. Informacja o zadaniach publicznych tego samego rodzaju i dotacjach przekazanych na ich realizację:
W 2015 r. i 2016 r. wartość zadań publicznych z powyższego zakresu wynosiła – 0,00 zł. Zadanie powierzenia prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie jest realizowane przez Powiat Parczewski w 2016 r. z powodu niewyłonienia organizacji do prowadzenia tego zadania.
IX. Dodatkowe informacje
Zarząd Powiatu może unieważnić konkurs ofert w przypadku nie złożenia żądanej oferty lub gdy wszystkie oferty nie będą spełniały wymogów zawartych w ogłoszeniu.
Informację o unieważnieniu konkursu zostanie opublikowana w taki sam sposób jak ogłoszenie o konkursie.
Pliki do pobrania
- Oświadczenie o zobowiązaniu się do zapewnienia poufności w związku z udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniu (31.78 KB, pdf)
- Oświadczenie o zobowiązaniu się do zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej (31.80 KB, pdf)
- Oświadczenie o braku przesłanek wykluczających możliwość ubiegania się o prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej (25.89 KB, pdf)
- Oferta realizacji zadania publicznego (92.64 KB, docx)