PORADNIK KLIENTA
Menu dla: PORADNIK KLIENTA
Poradnik Klienta ma na celu przekazanie podstawowych informacji na temat uprawnień obywatela w stosunku do organów administracji publicznej. Jej lektura dostarczy czytelnikowi kilku praktycznych wskazówek, jak postępować załatwiając różne sprawy w urzędzie. Świadomość uprawnień posiadanych przez obywateli i umiejętność korzystania z nich powinny ograniczyć uciążliwość załatwiania spraw urzędowych, a w efekcie wpłynąć na poprawę relacji administracja publiczna – obywatel.
Podstawowym aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267) - w skrócie określana jako k.p.a.
W sprawach z zakresu informacji publicznej obywatelom przysługują prawa zawarte w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. Nr 112, poz. 782).